担当者 | 大塲 麻代教員紹介 | |
---|---|---|
単位・開講先 | 選択必修 2単位 [外国語学科 英語コース(2017年度以降)] | |
科目ナンバリング | SEM-403 |
本演習では、グローバルな課題(貧困、教育、ジェンダー、環境など)と格差社会をテーマに、学生として身近で実践可能なことは何か、特にニューノーマル時代の生き方を念頭に、メンバー全員が主体となりプロジェクトを考案・実施し、成果を広く発信することを目的とします。
This seminar explores global issues (e.g. poverty, education, gender, environment etc.) and social inequality, and requests students to implement a project that can partially address the above issue as well as relevant to the current context of the new normal era in daily life. Students are expected to produce outputs and share them widely at the end of the year.
1) 主体的なプロジェクトの考案・実践・評価が自らできる
2) 協働して、責任持って取り組むことができる
1) Students are able to proactively plan, implement, and evaluate a project.
2) Students are able to collaborate and take own responsibility.
積極的な取り組み(50%)、プレゼン(50%)で総合的に評価します。
Active participation (50%), Presentation (50%)
種別 | 書名 | 著者・編者 | 発行所 |
---|---|---|---|
教科書 | 特になし | ||
参考文献 | 特になし |
翌週の授業時に必要な準備を各自で行ってください。Students are required to prepare for the next class on their own.
グループ活動が主になるため、積極性と主体性は勿論、行動力があり、意見の異なるメンバーと心を寄せ合い協働できること、そして常に高い意欲とコミットメントを維持しやり抜く学生を求めます。プロジェクトであるため、授業外でのコミットメントが求められます。
As this seminar is based on group activities, students who are very active and independent, who can work with members with different opinions, and who show high motivation and commitment are required. The project may require commitment outside the class time.
回 | 授業内容 |
---|---|
第1回 | 授業の目的と成績評価、プロジェクトの具体的内容 |
第2回 | プロジェクト計画 |
第3回 | プロジェクトの役割分担 |
第4回 | 実践・演習① |
第5回 | 実践・演習② |
第6回 | 実践・演習③ |
第7回 | プロジェクトの中間評価 |
第8回 | 実践・演習④ |
第9回 | 実践・演習⑤ |
第10回 | 個別プレゼン① |
第11回 | 個別プレゼン② |
第12回 | 個別プレゼン③ |
第13回 | プロジェクトの評価 |
第14回 | 秋学期の内容について |
第15回 | 振り返りとまとめ |