担当者 | ブラッドリー ジョフ教員紹介 | |
---|---|---|
単位・開講先 | 選択 1単位 [国際経済学科] | |
科目ナンバリング | ENG-402 |
This class provides students with an opportunity to plan and give their presentations in English based
on the skills obtained in their 3rd year. Through a variety of activities that involve pair and group work,
students have chances to demonstrate their proficiency in presentations on social, political, economic
problems, and global issues that affect the whole world.
この授業では3年生で習得したスキルに基づいて英語でプレゼンテーションを行う。ペアやグループ・ワークを含むさまざ
まなアクティビティを通じ、政治的、経済的、社会的な問題や、グローバルな問題を題材に、プレゼンテーションを行う。
By the end of the course, students should be able to:
(1) Understand and use the basic structures and patterns of an effective presentation
(2) Create and deliver effective presentations about domestic and global issues
(3) Ask questions and participate actively in discussions related to a presentation topic
(4) Evaluate a presentation according to objective criterion, and learn from each other’s presentation
skills
(1) プレゼンテーションの種類、構成と論理の展開を理解し応用することができる
(2) 国内や地球規模の様々な問題についてプレゼンテーションを行うスキルを身に付けることができる
(3) 他人のプレゼンテーションを聞いて、積極的に質問し議論に加わることができる
(4) 発表技術を学び合い、客観的基準に基づきプレゼンテーションを評価することができる
By the end of the course, students should be able to:
(1) Understand and use the basic structures and patterns of an effective presentation
(2) Create and deliver effective presentations about domestic and global issues
(3) Ask questions and participate actively in discussions related to a presentation topic
(4) Evaluate a presentation according to objective criterion, and learn from each other’s presentation
skills
(1) プレゼンテーションの種類、構成と論理の展開を理解し応用することができる
(2) 国内や地球規模の様々な問題についてプレゼンテーションを行うスキルを身に付けることができる
(3) 他人のプレゼンテーションを聞いて、積極的に質問し議論に加わることができる
(4) 発表技術を学び合い、客観的基準に基づきプレゼンテーションを評価することができる
種別 | 書名 | 著者・編者 | 発行所 |
---|---|---|---|
教科書 | CLIL 英語で考えるSDGs―持続可能な開発目標 CLIL SDGs―Sustainable Development Goals | 笹島茂 著/ 小島さつき 著/ 安部由紀子 著/ 佐藤元樹 著/ Barry Kavanagh 著/ 工藤泰三 著 | 三修社 ISBN978-4-384-33504-0 C1082 |
参考文献 |
You are expected to come to class adequately prepared:
・Read class materials beforehand
・Submit assignments on time
・Prepare for presentations (research, PPT slides, visuals and script)
This class is conducted mostly in English (materials, presentation, discussion). Except for special
reasons, you need to attend all classes punctually and regularly. Missing more than one third of the total
number of classes will result in a failing grade for the course. Also, two late arrivals are considered one
absence. If you are late for more than 15 minutes, you will be considered “absent” for the class.
主な使用言語は英語 (教材、プレゼンテーション、ディスカッション) 。特別な事情がない限り、全ての授業に時間通りに出
席すること。 授業数の3分の1を欠席すると、不合格になる。また、2回遅刻したものを1回の欠席としてみなす。15分以上遅
刻の場合、「欠席」としてみなす。
回 | 授業内容 |
---|---|
第1回 | Introduction ONLINE |
第2回 | Zero Hunger / Poverty |
第3回 | Zero Hunger / Poverty Activity |
第4回 | Well Being and Health |
第5回 | Well Being and Health Activity |
第6回 | Quality Education |
第7回 | Quality Education Activity |
第8回 | Gender Equality / Reduced Inequalities |
第9回 | Gender Equality / Reduced Inequalities Activity |
第10回 | Clean Water and Sanitation |
第11回 | Clean Water and Sanitation Activity |
第12回 | Affordable and Clean Energy |
第13回 | Affordable and Clean Energy Activity |
第14回 | Decent Work and Growth Economic |
第15回 | Decent Work and Growth Economic Activity |
第16回 | Industry Innovation and Infrastructure |
第17回 | Industry Innovation and Infrastructure Activity |
第18回 | Sustainable Communities and Cities |
第19回 | Sustainable Communities and Cities Activity |
第20回 | Responsible Consumption and Production |
第21回 | Responsible Consumption and Production Activity |
第22回 | Climate Action |
第23回 | Climate Action Activity |
第24回 | Life on Land / Life below Water |
第25回 | Life on Land / Life below Water Activity |
第26回 | Peace, Justice, Strong Institution |
第27回 | Peace, Justice, Strong Institution Activity |
第28回 | Partnership for the Goals |
第29回 | Partnership for the Goals Activity |
第30回 | Concluding remarks |